Saturday 28 January 2017

CARA MENYEMBUHKAN LUKA PEMBEDAHAN (CAESAREAN) DENGAN CEPAT



Bersalin itu adalah suatu nikmat yang Allah berikan kepada insan yang bergelar wanita. Kaedah bersalin zaman ini berbeza dari zaman nenek moyang kita dahulu. Jika dahulu ramai ibu-ibu yang berkorban nyawa ketika melahirkan kerana kemudahan perubatan yang terhad. Alhamdulillah, kini di Malaysia terdapat 5 kaedah bersalin yang terdapat dalam prosedur utama hospital-hospital di Malaysia bagi mengurangkan risiko kelahiran kepada bayi dan ibu. Kaedah bersalin itu adalah:

1. Bersalin spontan melalui vagina
2. Bersalin menggunkan forcep
3. Bersalin menggunakan vakum
4. Bersalin songsang
5. Bersalin melalui pembedahan (caesarean section, LSCS) 

Berkongsi pengalaman saya sendiri yang melahirkan kesemua 4 orang anak saya secara pembedahan. Saya ditakdirkan untuk menikmati proses bersalin secara pembedahan kerana bentuk tulang pinggul yang sempit membuatkan proses bersalin secara normal melalui vagina tidak dapat dilakukan. Maka saya menjadi antara insan terpilih untuk menikmati proses bersalin secara pembedahan.


Bersalin secara pembedahan amat mudah ketika proses bersalin dan anda tidak akan berasa sakit langsung kerana ubat bius. Sakit hanya akan dirasa selepas pembedahan dan apabila ubat bius sudah habis. Anda akan berasa sangat pedih di bahagian jahitan ditambah pula dengan sakit rahim yang mula mengecut selepas bersalin. Nurse akan memberikan ubat tahan sakit ketika perlu setelah mendapat kebenaran dari doktor. 

Semasa berpantang anak pertama dan kedua, saya belum mengambil supplements dari Shaklee. Luka czer saya sebulan pun belum kering, jalan masih sakit. Selepas pembedahan anak kedua pula saya rasa sangat-sangat sakit terutamanya sehari selepas pembedahan sehingga mahu tumbang. Saya memang berpantang betul2 selepas anak kedua kerana tidak mahu pengalaman semasa anak pertama berulang kembali. Syukur ketika itu ibu mertua berkelapangan untuk menjaga dengan baik sepanjang tempoh berpantang.

Sejak mula berkenalan dengan Shaklee pada tahun 2012, saya sudah berazam untuk mengambil set berpantang Shaklee untuk anak2 yang seterusnya. Jadi sesi berpantang anak ketiga dan keempat saya ditemani oleh shaklee. Alhamdulillah, memang saya rasa perbezaannya. Saya lebih bertenaga dan kuat untuk bangun selepas bersalin, proses pembuangan selepas pembedahan berjalan lancar, luka cepat sembuh dan saya nampak sihat. (Lihat foto ketika 28hari selepas bersalin, saya kelihatan segar walaupun seharian berjam-jam di airport kerana menunggu penerbangan adik ipar menyambung pengajian di UK).

Saya amat menggalakkan para ibu yang bakal menghadapi tempoh berpantang untuk mendapatkan set berpantang Shaklee sebagai peneman anda sepanjang tempoh yang sangat penting itu. Mudah-mudahan dapat menyembuhkan luka pembedahan (caesarean) and dengan cepat.


Bagaimana supplement ni membantu:

 B-complex: membekalkan asid folik yang sgt di perlukan oleh bayi dari seawal kandungan. Disamping itu dpt mengelakkan ibu dari mengalami stress dan penat. Bonus, ia boleh kawal kencing manis masa hamil.
 Omega guard: membantu perkembangan otak & penglihatan bayi di dalam kandungan. Bonus kita tak sembelit , sakit badan , sakit urat , bengkak kaki , gemuk.
 ESP: membekalkan tenaga berpanjangan kepada ibu agar kekal cergas sepanjang hari malah mampu mencantikkan kulit ibu & bayi. Bonus kulit flawles , slim .
 Vitalea: multivitamin yang mengandungi zat besi yg di perlukan oleh ibu hamil agar tidak lesu & bantu atasi masalah anemia ketika hamil. Bonus kulit cantik Hb cunnn. 
 Vitamin C: membantu penyerapan vitamin ke tahap optimum di samping dapat meningkatkan sistem immune badan ibu hamil dan mencantikkan kulit. Bonus kulit putih , anti keputihan .
 Ostematrix: membekalkan kalsium secukupnya mengikut keperluan ibu mengandung bagi mengelakkan masalah kejang kaki, sembelit & sukar tidur. Bonus gigi tak sakit , kaki tak kejang.

Ini gambar2 saya ketika tempoh berpantang kurang 30hari anak keempat baru-baru ini..
Alhamdulillah..saya berasa segar dan kuat walaupun terpaksa banyak berjalan dan travel semasa berpantang kerana terpaksa berpantang sendiri.







Ramai ibu-ibu yang telah mendapat manfaat dan pengalaman yang hebat bersama Shaklee. Saya kongsikan sedikit dari testimoni hebat mereka yang telah mencuba Set Berpantang Shaklee :- 







Hubungi saya untuk mendapatkan set berpantang anda sekarang 💖💖💖💖💖

Huda
0177790910 
atau pm saya di sini https://www.facebook.com/ainulhuda.jamil


0 comments:

Post a Comment

Set Kesihatan Shaklee

Copyright © AINUL HUDA - Supermom with Strong Willing & Great Dreams Published By Gooyaabi Templates | Powered By Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com